fredag 6 januari 2012

Ledig tid

Jag har hela tiden hävdat att man har mycket mer fritid när man jobbar än när man pluggar (åtminstone om man har ett par extrajobb vid sidan av plugget). Även om jag har jobbat heltid i flera omgångar mellan varven på mina utbildningar glömmer jag hur det är. Jag har helt plötsligt fått en massa tid över (trots att det blir fler timmar på jobbet än heltid ibland). Nu behöver jag t.ex. inte äta frukost framför datorn för att hinna med att plugga samtidigt. Jag måste inte sitta uppe till midnatt för att skriva klart någon labbrapport och det är inte längre nödvändigt att göra tre saker samtidigt för att hinna med allt. Idag tog jag det till och med lugnt i 10 minuter. Ganska trevligt. Resten av dagen har gått åt till att få klart exjobbet och nu är resultat, diskussion och slutsats klart, eller i vart fall inlämnat. Metoden är även den ganska färdig och det som återstår är egentligen bara litegrann på bakgrunden, samt en inledning. En liten del av resultatet ska dock göras iordning, men jag och Excel var inte direkt vänner idag, så det får bli morgondagens bekymmer. Jag orkade inte sätta mig och googla på eländet ikväll.

Sista timmen innan midnatt får ägnas åt språkstudier. Jag har bestämt mig för att lära mig grunderna i ryska, ska bli spännande! Som sagt, har man inte saker att göra så skaffar man sig det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar