fredag 13 januari 2012

Om 50 år kommer jag fortfarande vara student...

På skolfronten har det inte hänt så mycket sedan sist (jag har varit ute och rest i jobbet), men i helgen är det dags att börja rätta upp arbetet enligt både opponentens och handledarens kommentarer och tips. Jag ska se till att avverka så mycket som möjligt de här närmsta dagarna, för om ett par veckor börjar min distanskurs i journalistik och då lär jag få mer att göra.

Jag har i flera år sagt att "ja, men nästa år har jag nog lite mindre att göra", "nästa månad, DÅ kommer jag ha hur mycket tid som helst". Jo visst... När ett projekt tagit slut märker jag att jag har ett par timmar över varje vecka och fyller då omedvetet tiden med någon ny idé. För tillfället är det som sagt ryskakursen och det går framåt. Idag har jag lärt mig färger och lite nya verb :) Det är ingen idé att inbilla sig i ytterligare 10 år att situationen kommer förändras. Det är nog bara att acceptera sin egen rastlöshet och inse att jag aldrig kommer lämna skolbänken, även om jag jobbar heltid. Jag är övertygad om att jag om 50 år, gråhårig, kommer sitta där framför antagning.se och leta distanskurser i dataspelsutveckling, astronomi eller fotografering...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar